24 april 2009

Grattis till priset mamma!

Jag och Pappa satt stolta, i publiken på Norra Latin häromdagen när mamma fick årets Guldkvist. Det är hon verkligen värd!! Alla år hon har slitit bland alla dessa gubbar.
Här kan ni läsa motiveringen.

( Mamma det här var kanske inte den bästa bilden på dig, men du ser väldigt glad ut. Och det där med att inte ha klänning utan istället ha "kraftsamling skog"-västen i PR syfte var ju en fin tanke. Jag är ledsen att behöva säga det, men loggan syns inte på nån bild. Men här kommer den! )





Så här skriver mamma på sin blogg:


Igår var en stor dag för mig, en av de största under mina 33 år i skogsbranschen. Jag fick nämligen ta emot utmärkelsen Guldkvisten från Föreningen Skogen. Extra kul kändes det att motiveringen var mina pedagogiska insatser. Vilken revansch för den skogliga pedagogikens dvala de senaste två decennierna. Fantastiskt också med alla varma gratulationer både på plats på Skogsnäringsveckan och sedan via mail. De har känts så äkta och välmenade att jag kommer att sväva på moln i många dagar. TACK till er alla!
Guldkvisten går inte att köpa, inte heller att förhandla sig till. Det är det som gör den så extra värdefull. Plötsligt känns det som att alla gånger jag bitit ihop, tagit nya tag och gjort det jag egentligen inte orkat är mödan värd. Min gamla gympalärare på högstadiet sa alltid till oss att ”Flickor, när ni tror att ni är helt slut har ni 50% av era krafter kvar.” Med en glänsande Guldkvist på kragen känns det som att jag har 80% kvar.

5 kommentarer:

Fröken Larsson sa...

Hipp Hurra för Mammarianne. Vilken kvinna!

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Grattis Marits mamma!

Psst. Du har blivit utmanad!

//anna

Fredrik sa...

Hon är grym!! Stort grattis till henne, synd att man inte kunde vara där:(

Sus sa...

Grattis Mamman!!

Anonym sa...

Tack för den reklamplatsen. Otaktiskt att ha loggan på ryggen.
Mammarianne