20 juli 2009

Börjar bra... NOT!


Vaknar av en känsla som säger att klockan borde ha ringt om den nu tänkte ringa. Helt riktigt. Om den inte ringde för att jag inte ställt den eller för att jag stängt av den, har jag ingen aning om. Men klockan är precis så mycket så att jag skulle hunnit om jag direkt från sängen sprungit naken till tunnelbanan. Men det gjorde jag inte, nej jag rafsade på mig kläder och eftersom vi idag bara skulle sjunga blev det jeans. Precis när jag är på väg ut genom dörren tittar jag för säkerhetsskull på schemat och då visar det sig att det är dans hela dagen! Ja, det var ju bara att slita av sig jeans och på med träningskläder. Men nu sitter jag iallafall på tunnelbanan, går allt som det ska borde jag vara där på minuten. Magen suger av hunger, frukost fanns ju inte på världskartan att hinna med. Glad att jag tog en snabb borstning av tänderna iallafall. Men är det inte konstigt att man av sig själv vaknar precis då, när man fortfarande på nått sätt kan hinna men det ändå försent för att vara lugnt..?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Men herregud, stackare, första dan på jobbet... It´s a sign maybe...?! Kör hårt Marit!
Det gör väl inget att Du kommer försent? Det är ju ändå du som frontar i annonsen?!

Kraaaam

showgirl sa...

ha ha kanske är det du som tar över min roll på golden med magsår i år då??? Grattis, det är verkligen värt det, NOT!!!
Ha ha kramar o hoppas ni får ett kanon år, njuuut!!!

anna-lill sa...

Men du hann iaf sätta i örhängena i öronen, det är bra jobbat! ;)

Marit sa...

Örhängen är det första jag sätter på mig på morgonen (;

Suzan sa...

Usch då, får nästan magsår när jag läser ditt inlägg,.. hoppas du hunnit återhämta dig nu!