27 november 2008

Horor finns dom?


För alla er som trodde att horor bara förekom på tv, precis som älvor som som bara finns i sagorna, ska jag berätta att dom finns på riktigt. På Malmskillnadsgatan. Jag var väl naiv som många andra och trodde att det var en skröna att dom står där i hörnen. Men det är så. På riktigt. När jag tar bilen till jobbet brukar jag parkera alldeles i den korsningen. Det står alltid minst två kvinnor där. Spelar ingen roll vilken dag, tid eller väder det är. Jag vill gå fram och känna på dom, om dom verkligen är på riktigt. Dom är på riktigt. Välkommen till verkligheten!

3 kommentarer:

Josefin sa...

Jag vet. Det är hemskt. Jag brukar ibland gå en kort promenad på lunchen när jag jobbar i Gallerian och har fått se precis samma sak. Dessutom har det hänt flera gånger när jag gått den lilla lilla biten på Malmskillnadsgatan att bilar med manliga förare krypkört bredvid mig ett tag för att sen accelerera och försvinna iväg. Creepy! Man blir så ledsen och arg. Jag vill inte att kvinnor ska behöva gå på gatan i Stockholm 2008!

Oskar sa...

Det är hemskt men sant...

Sara Persson sa...

Valkommen till Stockhlm :-)
Sorligt nog finns det kvar...