20 december 2009

Hm..


Min röst är sämre än jag trodde. Trodde nog att jag skulle kunna kraxa igång den. Har inte haft några problem under hösten alls, knappt varit förkyld. Men nu sista veckan vi skulle jobba, slog det till. Dom två sista kvällarna var väldigt tunga och sångmässigt på gränsen. Och nu är jag här och ska sjunga ikväll med stor kör och duktiga musiker och har noll klang i rösten som bara når A. Hur gör vi nu? Har sjungit upp ordentligt, druckit massor av varmt och fått massage med linement. Har lite prestationsångest kan jag ju säga..

7 kommentarer:

Fredrik sa...

Älskling...

Sus sa...

Glögg!

Isa sa...

Oj, vad jobbigt... Hoppas det går bra i alla fall! hade velat komma och lyssna, men är uppbokad för kvällen... typiskt... Hoppas i alla fall du får tillbaka din vackra röst till kvällen! kram!

erica sa...

det gick ju superbra, som vanligt! :)

Anonym sa...

Oj va jobbigt! Men som någon kommenterade så verkade det ju ha gått bra ändå!:-)

NU ÄR VI ÄNTLIGEN LEDIGA, MARIT!!!

GOD JUL på dig!

KRAMAR, Jessie

Anonym sa...

Du var strålande .... även rösten.
Mammarianne

Ylva sa...

haha, va gjorde du på mitt rum?! hämtade kanske insperation från den största sångaren genom tiderna?
puss på dig syster!