21 december 2009

Kören som gör mig rörd.


Det gick bättre än förväntat igår i kyrkan. Ås kyrkokör och Ås Gospel var blandade och bildade julkören. Helt underbara människor! Det är sån värme och gemenskap och en sån härlig blandning av människor och åldrar. Söta Erika som är 17 och goa tenoren Arne på 79 jordsnurr. Jag känner mig alltid välkommen bland dessa varma människor. Kyrkan var fullsatt och i sista låten var kyrkan nedsläkt och alla satt med tända ljus. Stämningsfullt och vackert. Jag är otroligt glad att rösten höll hyfsat. Konstigt det där att det alltid går på något sätt. Idag är jag dock väldigt hes, men vad gör det, jag är ledig och behöver inte sjunga på 10 dagar! Direkt när man slappnar av kommer tröttheten, idag känner jag mig knockad. Nu är jag hemma i sthlm och julpysslar i lugnt tempo med min älskade.

4 kommentarer:

Tony Englund sa...

Tack för en fin kväll i kyrkan. Du har en så fantastiskt fin röst!!
Synd vi inte får så många tillfällen att lyssna på dig.

Erica Rydin sa...

Du är så himla duktig, en riktig begåvning!
Det var roligt att du kom upp bara för att sjunga med oss :)

Elin sa...

Åh va mysigt! Det var såå länge sen jag var ledig och kunde komma på lite musik och julmys i Ås kyrka. God Jul Marit!

anna-lill sa...

Se till att vila ordentligt nu Majrit! Ta hand om dig själv & din röst! Kraam!