30 december 2010

En fantastisk musikal!


Ikväll var vi och såg genrepet av Romeo och Julia på Göta Lejon. Jag grät en hel del men skrattade en hel del också, mest av allt njöt jag! Det bästa jag sett på länge. Häftig scenografi, läckra dansnummer, några fantastisk skådespelarinsatser och en av tidernas vackraste kärlekshistoria. Lisette var en helt enormt vacker Julia, jag fick rysningar så fort hon entrade scenen, hon var fantastisk! Och Annika, som du dansade OCH sjöng! Tack alla som var med! Det här är en musikal att se i höst! Jag ser den gärna fler gånger..

Jag älskar fina kärlekshistorier och speciellt den här. När jag var i trettonårsåldern minns jag att jag och Mirja såg denna film om och om igen. Vi kunde spola tillbaka vissa scener eller bara vissa repliker för att se om och om igen. Den här scenen vid akvariet var en sådan..

2 kommentarer:

Annika sa...

Åh sötaste du..! Tack!! Jag blev så glad av att se er idag, vilket stöd..! Och mer perfekt och genomtänkt present kunde jag inte ha fått, haha!
Så kul att ni kom och att ni gillade det. Hoppas på ett lite mer avslappnat häng någongång snart..! =) Kramar!
/Espressoholika

Sus sa...

Jag MÅSTE se den igen. Det var så mycket att ta in..