25 juni 2009

Ännu en härlig sommardag!

Är ju helt underbart skönt med semester, sol och inga måsten. Men idag hade jag bokat upp mig på fotografering. Leka modell några timmar var jätte kul, undrar bara om jag till slut valde rätt bilder. Men nya kort till cv och annat har jag nu iallafall!

Sen bar det iväg ut till Mariann och Bjarnes landställle och lite grillning, riktigt sommarmys!


Tyvärr har dom just sålt detta mysiga ställe, så där blir det inte fler grillningar. Men detta innebar att vi kunde gå loss i den gamla ladugården som är full av fina gamla saker. Vi pakade bilen full!

Är inte utedasset underbart vackert?!

Det enda som kastar en skugga över dessa underbara sommarkänslor, är detta förbaskade pollen! Mina ögon rinner och kliar precis som näsan som för tillfället är söndersnyten, periodvis nyser jag orkaner så jag nästan kissar på mig. Jag håller på att bli galen! Måste ta mig till en läkare innan jag får psykiska problem. Men jag har provat läkare tidigare och dom skickar mig bara till apoteket för receptfria allergimediciner. Men det tar ju inte på mig! Just nu käkar jag tabletter, sprayar i näsan och droppar i ögonen. Hjälper ju inte ett skit! Hjälp mig någon, jag håller på att bli galen!
Kändes ju halvkul att komma till fotografering med påsar både över och under ögonen. Koncentrerade mig hårt för att inte nysa en orkan rakt i ansiktet på sminktjejen och under fotograferingen spärrade jag upp ögonen så gott jag kunde...

2 kommentarer:

Sus sa...

Gräspollen just nu.
Hate it!

Sara Persson sa...

Vill ju givet se resultaten sen!