29 oktober 2010

Någon eller något utsätter mig för prövning!

Det är dags att ta sig till jobbet. Jag letar och letar efter cykelnyckeln men hittar det inte någonstans. Frustrerande eftersom jag använde cykeln för mindre än två timmar sen. Letar i alla fickor, väskor, bland posten och i alla tusen skor, det kan ju trillat ner i en sko. Men nej, den finns inte någonstans. Glömde jag låsa cykel kanske? Jag klär på mig och går ner i cykelförrådet, där står cykel, låst och utan nyckel. Skit också! Även fast jag nu är en aning sen vägrar jag ge upp. Jag åker upp till lägenheten igen och letar febrilt på alla ställen igen. Men ingenstans finns den förbannad nyckeln! Jag åker ner igen och letar hela vägen till cykelförrådet om det kan vara så att jag tappat den på vägen. Jag kommer in i förrådet och där ser jag denna bilden! Cykeln är upplåst och nyckeln sitter i!

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Sluta dricka sådär mitt på dan!

Sus sa...

Haha! Pucko =)
Men ett fint pucko...

monicas frizon sa...

det spökar det spökar !!!!

Sara Persson sa...

Spöken, andar, snorungar eller förvirrad. Jag vet inte.... Kramar
:-)

Ullebulle sa...

KOllade du på rätt cykel då? ;)