06 juli 2008

Joppe är död..


Lillasyster har haft kanin i 7år, Joppe, fin är han, eller jag menar hon. Efter ett år eller nått räknade Ylva ut att det var en hona.
Jag kom till Ås igårkväll och eftersom mamma, pappa och Ylva är på Irland så gick lillebror ut för att ta in Joppe i nattburen. Han kom in ganska uppriven och berättade att Joppe hade som sår på bakdelen och att det kröp larver. Så vi försökte tvätta honom eller rättare sagt Olof gjorde det mesta, jag och A-K stod mest och ojjade oss. Få tag på en veterinär en lördagkväll var ju inte helt lätt. Så vi lät honom vara i uteburen och gick och la oss. När jag kom ut i morse låg han i sin bur, död. Lilla Joppe. Jätte sorgligt. Olof jobbade idag men lovade att lyfta upp Joppe och lägga honom i en låda när han kom hem. Jag vandrade rastlös omkring i huset och kollade titt som tätt ut genom olika fönster för att se om han vaknat. Men det hade han inte. Jag trodde aldrig att jag skulle klara det, men jag tog mod till mig och bestämde mig för att ta honom själv. Grät gjorde jag och pratade med honom, la honom i hans kista. Vila i frid Joppe.

1 kommentar:

anna-lill sa...

Jag förstår dig alldeles exakt. Gråter ju floder så fort det handlar om djur som mår dåligt... Men nu har hon ju det bra!