17 juli 2008

Mamma Mia!

Jag och Fredrik slog till med att gå på premiären i Vällingby. Tyvärr hade mamman Mia tagit med sig sin dotter, som inte förstod engelska, och satt sig bakom oss. Så hela första halvan av filmen kommer jag knappt i håg för att denna mamma överröstade med sin svenska översättning. Som tur var lät hon bli i sångnumren. Sen var den en tjej som sa till, då blev det tyst och jag kunde njuta av filmen, tack för det!

Jag älskar typiska musikalnummer och sånna var det nästan hela filmen, om man räknar bort dom nummer där Pierce Brosnan sjöng. Han var inte bra. Meryl Streep däremot var fantastisk tycker jag. Visst blr det lite väl musikal ibland men jag köper det, får jag se denna igen kommer jag antagligen vara såld!


Denna på DVD blir det första jag skriver in i min önskelista det här året. När jag ändå är igång önskar jag mig Hairspray också som jag missade på bio..

2 kommentarer:

Ylva sa...

hairspray är snart min syrran.. snart är det slut på den auktionen och jag leder..jag hoppas, och om jag nu vinner så vet du ju vart filmen kommer att finnas..i KALIX! haha puss på dig!

Anonym sa...

Mamma Mia va nog den bästa filmen jag sett! Måste köpas när den kommer ut på dvd!