04 september 2008

Nån har snott mina kaninöron!

När jag kom tillbaka till jobbet (mitt jobb är att klä sig i kaninkostym och springa omkring på Golden, om nån missat det) i tisdags trodde jag att det skulle bli en lugn kväll eftersom det var just tisdag och inte så mycket gäster. Men icke. Några minuter innan vi börjar märker jag att mina öron är borta, finns ingenstans! Jag letar överallt dom finns inte! Öronen gör ju ganska mycket på en kanin. Sen att jag jobbat tre dagar och redan tappat bort mina öron, känns ju inte helt kul att medge....... Men jag tror att nån snott dom! Eller så har jag lagt dom på nått konstigt ställe, nej, nån har snott dom! Eller.... Dom är iallafall borta.
Det satte prägel på min tisdagkväll. Senare var mina skor borta, jag glömde att dra upp ridån för Elvistjejerna och sen avslutar jag med att i finalen springa så fort jag kan i mina högklackade svarta stövar, lyckas fastna med foten i vajer och glider längs golvet in i bargästerna som stirrar oförstående på mig. Får nya kaninöron idag, tack och lov!

4 kommentarer:

Anonym sa...

men gud, stackare!! tänk positivt. det kan ju inte bli värre nu ;)

Anonym sa...

Kanske är det någon av gästerna som är på örat.
Mammarianne

Isa sa...

Kära nån... men på nåt sätt är det skönt att veta att man inte är den enda här i världen som är klumoig....:)

Fredrik sa...

Det är inte öronen som gör kaninen, det är kaninen som gör öronen..?