24 september 2008

Vilse i Stockholmsnatten!


Det har gått så himla smidigt senaste gångerna jag kört till och från jobbet. Men i natt var det vägarbeten överallt, alla vägar till Vällingby var avstängda. Alla vägar jag vet alltså. Det är inte så många. Dimmigt var det också. Jag var nära gråten när jag snurrat runt på smågator på söder och återvändsgränder på essingen, började vänja mig vid tanken på att sova i bilen. Till slut hittade jag ut och hem. Väl hemma så fungerar inte strömmen i två rum, telefonen är död och internet lika så. Jag som är mörkrädd, detta känns inte bra..

5 kommentarer:

Ting sa...

Men stackare!
Hoppas du sover gott nu i alla fall!

Sara Persson sa...

Åhh.. men vad gjorde du på söder? Du var du väl bra irrig... stackare...

Fredrik sa...

Gumman, vi får ta en kurs i navigation:) Puss.

Fröken Larsson sa...

Det ser ut som värsta snöstormen där utanför fönstret.. Vilken ångest! Skönt att du hittade hem till slut.. Kom ihåg att du får sova här hos oss också. När som helst, det vet du!

Anonym sa...

Men herregud! Kollade du säkringarna (propparna) när du kom hem? Hur länge irrade du runt? Du får sova hos mig också, när du vill!! Ensemble medlemmar brukar j göra det ;)