22 september 2008

Nu har jag sett...

Hade jag sett den här när jag gick på högstadiet hade jag varit total såld! Nu är jag ju lite äldre, så såld är jag inte. Men visst, det var en njutning. Musikalfreak som man är!
Samtidigt förstår jag dom som är allergiska mot musikal, jag förstår vad det är som framkallar den allergiska reaktionen. Men jag är svag för just dom grejerna, det är då jag sitter där med ett stort fånigt leende på läpparna eller tårar rullande längs kinderna eller bara med ett stort gap.



Visst har jag många gånger önskat att livet vore en musikal. Som nu när jag ska diska, nån räknar in och 5,6,7,8 så blir det värsta disknumret! Med mig i huvudrollen, underbart! Sen knackar det på dörren och plötsligt är Fredrik tillbaka och står där i dörren och sjunger att längtade så efter mig att han vände. Sen kommer förstås vår kärleksballad.....!

5 kommentarer:

Ting sa...

Älskar också musikal.
Min favorit är Grease.
Jag tror att High School Musical kommer bli för mina barn vad Grease är för mig.
Döttrarna ÄLSKAR den! =O)
Åh han e ju fin...

Fredrik sa...

Ting menar att det är jag som är fin...ville bara säga det, kan lätt missuppfattas. Det var ju INTE killen i filmen hon menade.

Nina sa...

Marit. Jag vill att du ska göra en sockersliskig film om mitt liv. Med dig i huvudrollen. Klarar du av rollen som prickig gingerkid?

Sus sa...

Var på Så ska det låta-inspelning i lördags. Killn som spelar en av huvusrollerna i High Scool..i Malmö var med..David? Lindkvist?
Sicken grabb!
Hoppas han kommer att synas mer i framtiden.
Äääälskar musikaler =)

Fröken Larsson sa...

Jag tycker bestämt att vi ska åka ner till Malmö på musikalresa och kolla in Martin och Camilo i höst. En söndag eller måndag måste det alltså bli, kom jag på nu. Du jobbar ju alla andra dagar. Och jag jobbar måndagar. So that leads us to.. Söndag. Hur många musikaler spelas på söndagar? Inte många. Hepp. Jaja. Vi får ta en musikaltripp när vi brutit benen och är sjukskrivna, eller vid pensionen. Då har vi nåt att se fram emot i alla fall. Joråsåatt..