03 december 2008

När mina skattepengar kommer..


... då ska jag köpa en diskmaskin. En bänkdiskmaskin. Fast det räcker nog inte om vi fortsätter vänta. Då måste det ju bli en stor. Men jag kanske inte får dom där pengarna. Kanske blir fängelse istället. Sitta inne för skattefusk. Men jag lovar, jag är oskyldig. Jag har inte fuskat. Men jobbar som frilansande kulturarbetare. Med massor av arbetsgivare under ett år och massor att göra avdrag på. Åh, en diskmaskin skulle verkligen underlätta... Snälla skatteverket!

4 kommentarer:

Sus sa...

Äh.
Vad har du Fredrik till?
Egentligen?

Fredrik sa...

Inte diskning i alla fall, jag är verkligen sämst på att diska:/
Man kan ju inte vara bra på allt;)

Anonym sa...

Varför diskar ni inte med en gån istället för att samla på hög?

Marit sa...

Fler bra frågor?