19 mars 2009

Får lite dåligt samvete..

.. när jag läser senaste inlägget från "showgirl" som jobbar på Wallmans på teatergatan. Du hade en djävlig kväll igår på grund av oförskämda gäster. Min kväll var bara tråkig, ingen var otrevlig. Om någon av mina gäster från igår hittat hit, får ni helt enkelt se kvällen från mitt perspektiv. Ett stort sällskap på 50 pers och ingen som ens ser eller tar in mig. Okej, jag förstår om det låter som att det handlar om att bli sedd och om bekräftelsebehov, men det är inte det jag är ute efter. Inte en enda människa som nämde nått om showen, maten eller oss som servitriser. Man vill ju gärna ha lite mer kommunikation med gästerna än ett ja, eller nej när man frågar om kaffe. Då tar jag hellre att gästerna kommer med kommentarerna/skämten som man hört tusen gånger tex - Kommer kaffet redan?! Ha, ha, ha... När man kommer med soppa på kanna som serveras till förrätt. Det är ju kommunikationen med gästerna som sätter guldkant på vårat jobb. Oftast är gästerna skämtsamma och pratglada, om inte när dom anländer, så efter ett glas vin. Då går kvällen jätte fort och man känner att man fått med sig nått, för man träffar ju så oerhört mycket olika människor som liksom vi bjuder på sig själva. Men när folk inte alls är öppna för att ta in oss känner man sig bara helt malplacerad när man står där i kanindräkt och häller upp vin.

Mina gäster igår gav mig väldigt bra dricks, vilket jag tar som att dom tyckte att jag gjorde ett bra jobb. Det känns ju skönt eftersom jag själv kände att jag inte alls kom åt dom. I kväll blir en helt annorlunda kväll med andra gäster. Förhoppningsvis lite öppnare..

Inga kommentarer: