03 januari 2012

Är man tant om man läser Amelia?

Jag gillar att sätta mig i lugn och ro med en kopp kaffe och en tidning. Gärna en tidning med mycket innehåll. Men det har jag inte koll på innan jag börjar bläddra. Jag är så där Svensson-snål, jag går på dom där reklamkampanjerna: Få tre nummer av denna tidning för 99:-, svara nu så får du en porslinpotta OCH en toarulle på köpet! Då svarar jag direkt. Kollar knappt vilken tidning det är, herregud, vad spelar det för roll, bara pottan är ju värd mycket mer är 99:-! Sen trillar dom ner i brevlådan, tidningarna alltså. Med lite tur så hinner jag säga upp prenumerationen innan fakturorna med dom vanliga, höga priserna på tidningen också trillar in i brevlådan.
( Har till och med haft tid att steka pannkakor till mig och den lilla krulliga sjuklingen som är hemma med mig, några husmorspoäng måste jag få för det?! )

Men denna gången är jag rätt nöjd, jag gillar Amelia, speciellt med denna snygga, kloka och begåvade omslagstjej. Uppskattar att tidningen inte är fullproppad med reklam. Sen är nog inte modetidningar min grej.. Kläder och smink, ganska trist att läsa om. Jag vill ha lättlagade recept, smart hemmapyssel, intressanta intervjuer, sånt som man kan bli inspirerad och kreativ av!

Hemmets journal, kanske?

5 kommentarer:

Ting sa...

Nä, Amelia är väl ingen tanttidning?
Tara är nog mer tant.
Och Allers.
Men Allers har bäst korsord. ;)

Kattis sa...

Jag gick precis själv på det där - Amelia i tre nummer + två biobiljetter.
Sucker.
Men vi är INGA tanter!
(I alla fall inte du din unga snärta!)

Marit sa...

Just det, lite dåligt med korsord i Amelia, men det kan man ju överleva. Får jag korsords-abstinens då ger jag mig på Allers!

Kattis- det var precis det erbjudandet jag gick på! Men det var ju ett kanon erbjudande! (:

anna-lill sa...

Marit är tillbaka & bloggar. Yey!!

monicas frizon sa...

Hej fina Marit, nu för tiden är det ju inne att vara tant och är inget negativt :) stor kram från svärmorsan som är åldertant :) .