27 februari 2008

Veckans pyssel.


Jag är sån som har väldigt svårt för att slänga saker, ja, jag vet att vissa redan är fullt medvetna om det, det innebär ju att jag samlar på mig en massa "skräp", som dom flesta kallar det, som tex överblivet stearin. Jag erkänner att det legat i en påse i ett skåp ganska länge men nu har jag äntligen tagit mig i kragen och gjort nått av det.
Jag tog en tom konserburk och började med lite stearin i och höll burken i ett vattenbad på spisen tills det smälte, då hällde jag det i två små glaslycktor som jag köpt på ikea nån gång för länge sen, med en lös veke i, köpt i påse på panduro.
Fortsatte sen att smälta lite i taget, vilket gjortde att det blev lager av olika färger. Sen stelnade dom och är färdiga att använda.
Återvinning är bra har jag hört...

3 kommentarer:

Anonym sa...

välkommen till bloggvärlden :) värst vad du var ambitiös då. kanske jag ska göra nåt av mina stearingbitar också? usch. du sätter ribban så högt!

Anonym sa...

Du är så pysslig Marit. Kan inte du komma hit å fixa lite mys i vår lägenhet med?? Det behöver tex målas men vi kommer inte ens på nån färg vi vill ha....suck

Anonym sa...

Bra Marit du går i svärmors spår, jag tror du skulle älska att vara levandeverkstadspedagog...kram svärmorsan