28 februari 2008

Vilken dag..

...och vilket väder och vilka musiker som gjorde himlen om möjligt ännu blåare. Njöt för en gångs skull av att vänta på bussen.
Känns som att det fina vädret påverkar alla, hamnade bredvid en otroligt trevlig och pratglad dam på bussen och sen en äldre herre på roslagsbanan som efter att hört mig prata i mobilen drog till med en gissning att jag kom från dalarna. Han blev en aning generad när jag sa att så inte är fallet. Men jag har hört det förut, kanske är det vad som blir om man är född i ångermanland, uppväxt i jämtland, skolad i gästrikland och jobbat många år i Medelpad, det blir kanske dalmål... Eller?
Den blå himlen och dessa, till synes, grå musikanter och en god latte gav mig lyckorus. Har varit sjukt trevlig mot alla kunder på Flash idag, det uppskattar dom, dessa medelålders kvinnor och är väldigt trevliga tillbaka. Tänk vad en blå himmel kan göra!
Men man blir sjukt trött av att vara sjukt trevlig. Vill vara hemma nu och hinna träffa nilo innan han somnar. Sju stationer kvar...

Inga kommentarer: