05 juni 2008

Studenterna värmer upp.


Efter mycket om och men är jag i Ås.
Repade igår och sen hem till nya lägenheten dit Fredrik och co hunnit flytta allt. Så det var bara att sätta i en högre växel och börja packa upp. Sen skulle jag med flyget vid elva och hade räknat på att jag behövde gå hemifrån vid 21.30. Det gjorde jag. Men jag hade räknat med att tunnelbanan och arlanda express skulle gå precis när jag ville, men det gjorde dom ju inte.
Börjar med att tunnelbanan går precis när jag är i spärrarna. Sen börjar jag räkna på tiden och inser att jag inte kommer hinna in till centralen. Så det blev till att hoppa vid brommaplan och beställa en taxi. Taxin kommer och jag hoppar in sen kommer en annan taxidriver och knackar på rutan, jag sitter i fel taxi. Jag byter, han kör fort, jag hinner precis till flyget, men hinner inte checka in bagaget. Sen svettas jag hela timmen till Östersund.
Nu vaknar jag av att det är champangfrukost i trädgården...

4 kommentarer:

Fredrik sa...

vad är campagn?

Fredrik sa...

förlåt, campang...menar jag.

Marit sa...

Det är det bete man fiskar med på en camping......tror jag!

Fröken Larsson sa...

En typisk Larsson/Eriksson anekdot. Vi kan vi.