31 oktober 2008

Hatar att vara rädd..


Sitta på tunnelbanan och analysera alla jag kan se. Tittar nån extra mycket på mig. Sitter och hoppas på att dom som har nått lite läskigt över sig, ska kliva av innan min station. Ibland när jag tycker nån i vagnen känns som en sån som skulle kunna följa efter mig, låtsas jag att jag ska kliva av men byter istället snabbt vagn. När jag väl ska kliva av sitter jag så länge jag kan och sen precis innan dörrarna stängs slinker jag likt en vessla ut. Jag misstänker alla av det motsatta könet. Alla dras över samma kant, för att dom är män.

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Men älskling...jag är ju också man.

Sara Persson sa...

Haha... där sa Fredrik något roligt! Men Fredrik, Marit kanske är rädd för dig också?!

Marit, jag är likadan när jag åker tåg sent. Man ska ha respekt till att åka sent... eller man ska nog inte göra det alls...

Anonym sa...

Hej Marit!
Det är bra att du är rädd om dig.
Din Sukinmamma

Josefin sa...

Känner verkligen igen mig. Usch för den känslan! Inte kul heller när man inbillar sig att någon tänker bomba vagnen...

Hoppas det går bra för dig på Golden Hits, verkar som så! =)

Kram // Josefin

Sus sa...

Huvva..
Jag är likadan.
Är det för att vi är från Norrland tror du?
Eller för att vi är smarta?