26 oktober 2008

Lördag kväll..

Sista dagen på arbetsveckan. Hela veckan har varit rätt tung med mycket företagsfester, alltså folk som inte riktigt valt att komma dit själv, utan enbart för att företaget bjuder. En kväll hade jag ett stort gäng från Sundsvall där en man hade somnat innan vi hunnit köra öppningen. På den nivån har det varit. Folk försöker mingla och det passar ju inte vårt koncept särskilt bra, eftersom lokalen är trång och vi måste hålla ett hyfsat högt tempo i serveringen för att hinna med. Alldeles för många otrevliga gäster har det varit. Men igår var det mest privatpersoner och fullt i lokalen. Jag hade tillsammans med en tjej 60st gäster. Oj vad vi sprang! Varmrätten krånglade i köket vilket gjorde att vi låg väldigt långt efter där ett tag. Men det tog vi igen! Publiken var fantastisk igår, bästa hittills, man fick sån enorm energi! När kvällen var slut och jag för första gången kunde sätta mig ner var det med lättnad. Det var faktiskt en kanonkväll, även om det inte kändes så vissa stunder.

Efter jobbet mötte jag upp Malin och Daniel på ett ställe som heter Solidaritet. Vi drack några drinkar och dansade lite tills detta händer. En enormt stor vakt kommer och tar Daniel under armen och säger till honom att det är dags för honom att gå. Så vakten slänger ut honom från stället! Av vilken anledning, det vet vi inte, får inget svar på. Visst hade han druckit alkohol och var en aning påverkad, men absolut inte odrägligt full! Vad förväntar dom sig när dom säljer sprit för brinnande livet där inne? Att folk inte ska dricka? Maktgalna vakter kan dra åt skogen! När vi kommer ut står han alltså där ute i kylan i bara t-shirt. Då får Malin inte ens gå in igen för att hämta jackorna i garderoben för då hävdar nästa vakt att hon också blivit utslängd. Vid det här laget kokar jag men det är Malin som först tar ton och ger vakterna på Solidaritet en verbal omgång! Ja, så var det med det. Solidaritet är alltså ett ställe jag absolut inte rekommenderar!

Sen tog jag tunnelbanan hem och det var ju ett äventyr i sig.

Jag äter min bönsallad och pommes från Max.

En tjej i sätena bredvid mig spyr på golvet. Jag har en påse i väskan som jag skänker hennes kompis.

Ett killgäng börjar skrika - Åh, vad vidrigt det luktar spya, moget att spy! Håller på och ojjar sig en kvart.

Sen spyr killen bakom mig. Honom hade jag ingen påse till.

Killgänget fortsätter ojja sig högt och tydligt så att alla ska höra.

Spytjejens kompis får ett utbrott på killgänget -Dra åt helvete eller byt vagn då!!

En äldre herre försöker prata med den spyende tjejen - Det där händer alla, det har hänt mig också, var inte ledsen.

En äldre kvinna börjar berätta sina spyhistorier för mig - Rödvin och svamp är inte alls bra tillsammans, då spyr man, säger hon.

Det var skönt att tillslut kliva av tunnelbanan. Passa er för gröna linjen en lördag natt.

6 kommentarer:

Sara Persson sa...

Haha... vilken skön tunnelbannetur du fick! En kompis till mig fick en gång på nattbussen hem en spya i nacken, det var sådär mysigt. Tur att du klarade dig från det ;-)

Sus sa...

Men usch...
Vi satt brevid en kille en gång som kräktes.
Han höll kräkan i munnen tills vagnen stannade vi den station han skulle av vid.

Heder åt honom.
Men hur fan klarade han det????

Anonym sa...

Tja jag var på solidaritet för ett par veckor sedan, eller rättare sagt jag skulle in dit men min kompis blev nekad i dörren. Dom ansåg att han var för full, okej ja han kanske var dragen men det är ju nittio procent av alla kroggäster...
kram// Keba

anna-lill sa...

Åh jag skulle vilja höra Malins utskällning, hon kan vara väldigt smord i käften ibland. Härligt, way to go bruden!!

Håll er till söder nästa gång är mitt tips;P

Sus sa...

Men vad roligt att du har blivit en av mina följeslagare =)
Välkommen!
Du är numera på min blogglista.
Om nu det är nått att ha..
(dessutom har du ju en väldigt trevlig sambo tydligen)

Nina sa...

Haaaahahahahaha... Hahahaha.... Spyyyytååååg. Åh jag borde växa i kapp min egen ålder.