15 februari 2009

Vissa veckor känns mer än andra...


Den här veckan känns i kroppen. Idag är jag ledig och har gått med huvudvärk större delen av dagen.

I fredags hade jag en slitig kväll, serverade tre stora killgäng. Det första var överförfriskade redan när dom kom. En av dom såg jag knappt till eftersom han större delen av kvällen var på toa och spydde. (Tack och lov att det var där han spydde) Andra gänget skulle så fort jag försökte göra mig hörd, prata ännu högre. Inte ett dugg intresserade av att titta på showen. Tredje gänget ansåg sig tillhöra överklassen, började med att dra skämtet; Vi tar väl husets vin?! Ha, ha, ha!!! Jag skrattade inte...

Sen igår hade vi alla producenter för wallmanssalongers enheter sittandes för att se showen. Det är nämligen så att det idag och imorgon är audition för alla artister inom wallmans. Är alltså inte alls säkert att alla får vara kvar, eller ens får jobba kvar inom koncernen eftersom det dras ner på artister i vissa av showerna. Så juryn satt alltså där för att se showen igår. Oj, vad vi tog i! Energin bara sprutade. Gäller ju att visa allt när man har chansen och har deras ögon på sig.

Det och stängning inatt är vad som känns i min kropp idag. Nu gäller det att samla och få tillbaka energin.

3 kommentarer:

anna-lill sa...

Jag kan ju inte tänka mig att du har annat än ditt på det torra?!

Annars kan du ju alltid komma tillbaka till vårat glada gäng, ty vi saknar ju dig! :)
Kram på dej!

Ylva sa...

Du klarar det syster, YOU CAN MAKE IT! Om du behöver energi så ring, du kan få min. Du verkar behöva den mer än mig! pus på dig!

Marit sa...

Tack fina ni! Men jag är ganska torr.
A-L: Saknar er också. Pippi i sommar hae ju varit kul annars..=) Skönt att veta att ni finns där!

Y: Jag ringde men du svarade inte. Puss