11 september 2009

I min handväska.

Jag har sett att bloggerskorna runt stureplan bloggar om innehållet i sina handväskor, så jag vill ju inte vara sämre, behövde ändå rensa väskan... Men jag tycker dom har lite för lite i sina väskor och lite för organiserat. Dom kanske inte visar röran i botten av hårnålar, glasspinnar och gamla kvitton, eller är det bara min väska som är sån? Trodde att jag var normal.

1. Plånbok 2. Almanacka 3. Usb-minne 4. Läppglans (hur ofta använder jag läppglans privat?) 5. Lypsyl 6. Solskydd för läpparna (sen när brydde jag mig om att skydda läpparna mot solen?) 7. Ett 40-tal pennor 8. Presentpapper och snöre (ifall jag skulle behöva slå in ett paket i sista sekund) 9. Fyra par örhängen (kommer till jobbet med örhängen, går där ifrån med dom i väskan) 10. Två par öronproppar ( två är bättre än ett) 11. Ett oskrivet vykort från Öland 12. Två par rena strumpor 13. Ett par icke-rena strumpor 14. En plastpåse (ifall jag eller någon annan behöver kräkas) 15. Ögondroppar (mot pollen) 16. Nässpray (mot pollen) 17. Ett egengjort kort från Nilo 18. Ett svettband (från 80-tals showen) 19. En halväten kexchoklad (ifall jag blir sugen)
20. Två par solglasögon (ifall någon vill låna ett par) 21. Våtservetter 22. Tio stycken repskivor 23. En strumpa fylld med tamponger (oanvända) 24. Näsdukar 25. Använda näsdukar 26. Två par armband 27. Suketter (till Fredrik) 28. Två paket tuggummi 29. En fifty-fiftyklubba.

Ja, som ni ser: bara nödvändiga saker!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar dig för att du är du. Skaffa en ryggsäck så ryms grejerna bättre.
Mammarianne

Isa sa...

Haha! Roligt inlägg! Innehållet i min väska är ungefär lika kaosartat som ditt, fast inte riktigt. Du vinner faktiskt...

Kattis sa...

Haha!
"En strumpa med tamponger"!?
Haha!

Själv får jag inte ut mina grejer för att kunna förevisa - de mesta har åkt genom det all-upslukande svarta hålet in i fodret...

Kattis sa...

Oj, men nu lät ju min kommentar mycket snuskigare än den var...

*garvar mig fördärvad*

Fredrik sa...

Kul inlägg och kul kommentar av Kattis! Hahahaha

Sus sa...

Jag känner mig lättad över att tampongerna är oanvända.

Johan sa...

14. En plastpåse (ifall jag eller någon annan behöver kräkas)

Sött tycker jag, alltid redo!

/ J

Lina sa...

Isas lillasyster här :)
Innehållet i min väska är deffinitivt liknande ditt och jag måste säga att jag tycker det är roligt att läsa din blogg!

Annika sa...

Underbart! Det är alltså dig man ska vända sig till i vilken jäkla nödsituation som helst! Strumbrist eller gassande sol eller illamående eller panikmens eller om man bara behöver piffas upp med ett par örhängen..! ;D