12 februari 2010

Imorse hann vi med en kaffe ihop.

Vi går om varandra ganska rejält här hemma nu. Fredrik åker iväg och repar på morgonen när jag sover som en sten. Sen på natten när jag kommer hem från jobbet sover han som en sten (eller han sover mer som gruskorn).

Men idag hade han sovmorgon så vi hann dricka kaffe tillsammans för en gångs skull.



Så vi hinner liksom inte prata så mycket med varandra som det är nu. Konversationen med en sten/ gruskorn är inte på så hög nivå.

Nilo kom in en morgon innan dom skulle iväg till dagis,
- Marit, vad é re för djur som vi har i hallen?
Jag försöker låta klarvaken, som jag av nån anledning alltid försöker göra när nån pratar med mig när man sover
- Elefhanth!
Nilo står kvar ett tag och tittar på mig, sen smyger han ut till sin pappa i hallen och jag hör honom fnissa
- Hi, hi, Marit tror att det där e en Elefant! Hi, hi, hi..

På den nivån är det. Men en kaffestund idag var mysigt.