13 september 2012

Dagens första kaffe.

Det är ju nått speciellt med just den koppen, den första för dagen. Alltid en speciell stund.
Jag förbereder liksom för den stunden har jag kommit på, väntar med första sippen tills jag satt mig riktigt skönt. Det bästa är ju förstås när man får dela den stunden med någon, njuta tillsammans. Men jag njuter när jag är skälv också. Jag får fortfarande en kick av kaffe, räknar varje gång med att den koppen ska få igång mig. Koppen gör mig inte besviken, kreativiteten kommer till mig, 40 000 idéer och projekt dyker upp i huvudet och det är då jag måste sätta igång och vara produktiv! Tyvärr håller det inte i sig jättelänge och nästkommande koppar har liksom inte samma effekt... Så nu sitter jag här och laddar, ska strax ta första sippen och sen måste jag liksom flyta med vågen, vill liksom inte missa den, då kommer det inte bli mycket vettigt gjort idag.

Är det bara jag eller känner ni igen er?!


2 kommentarer:

Ting sa...

Jag håller med dig om att inget slår dagens första kopp kaffe.
Ingen annan är lika god.
:)

Sus sa...

Jag dricker två koppar per dag. Den första, som är en religiös upplevelse och sedan påtår på den.

På fredagarna köper jag och bästa kollegan sojalatte och tar med till jobbet. Det är en sanslöst bra fredagsfeelingskaffe!