25 september 2012

Mammaledig-lunch.

Sker ofta på stan tillsammans med vänner som man annars inte hinner träffa. För att få det där vuxenumgänget som man annars får på jobbet.

Men när mammaledig- lunchen ätes hemma, ätes den med sked ur djup tallrik för att det ska gå snabbt att slänga i sig och för att spilla så lite som möjligt. Detta eftersom ena handen alltid är upptagen med att hålla koll på barnet.


Men mitt i dagens lunch kom jag på att hon faktiskt låg och sov,  så jag hade inte behövt slänga i mig maten och kunde ha lyxat till det och ätit med kniv och gaffel...

Blev lunch med facebook idag, någon form av sällskap vill man ju gärna ha!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Äter du med fötterna?!

Marit sa...

Jag är som Pippi typ... Hon sover med fötterna på huvudkudden, jag äter med fötterna på bordet!