11 september 2012

Våra älskade mammor.

Förra veckan var våra mammors vecka. Lite konstigt är det. 

Först fyller min älskade mamma år. 
Henne firade vi med middagsmys i Fruängen.
Min mamma pendlar från Östersund varje vecka i jobbet,
mamma jag vet att du tycker det är jobbigt, men jag är oerhört glad för det!

Hon önskade sig en spännrem till cykeln, så det fick hon i present. 
Rolig present. Kanske inte. Men massor av kärlek får du också mamma, älskar dig!

Sen slog Fredriks härliga mamma, min svärmor alltså, till och fyllde 60 år! 
Hon bjöd in till öppethus på söder. Supergod soppa, vin, glass med bär och en massa trevligt folk!
Bland trevligt folk hittade vi denna sköning och hennes Hjärta.


Monkan älskar att resa, direkt efter födelsedagen drog hon till Grekland, 
så där sitter hon väl nu på nån mysig taverna och tittar på havet.. 
Hon fick ett resebidrag i födelsedagspresent av oss. Får bli till nästa resa. 
Gissar att hon drar till Köpenhamn, hon älskar Danmark. 
Hon säger att hon ska flytta dit när hon blir pensionär. 
Det hoppas jag verkligen inte att hon gör...

Samma dag som svärmor fyller år, fyller även Nilos mamma. 
Märkligt, men så är det. Men det partyt missade jag. 
Då var jag iväg på annat födelsedags-galej!

Dessa tre kvinnor vill jag hylla. Dom är alla tre enormt starka kvinnor, väldigt olika men beundransvärda på sina sätt.

Kärlek och grattis till Mamma, Monkan och Jennifer!

2 kommentarer:

Sus sa...

Du är så bra Marit! Och stor som hyllar Fridas storebrors mamma.

Nu MÅSTE vi göra om vår fikadejt så vi hinner pratas vid mer <3

monicas frizon sa...

Goaste du, tack <3