12 oktober 2009

En dag i oktober.

En riktig höstdag.
Vi vaknade trötta efter en jobbig natt och dessutom med en slemmig och öm hals. Jag fick en tid hos läkaren som konstaterade att det inte var streptokocker. Besviken blev jag som hade hoppats på att få penicillin och bli helt kry igen på några dagar. Han rekommenderade ju vila såklart. inte helt lätt.

Skönt att vara ledig idag iallafall och skönt att ha en heldag hemma med grabbarna. Även om humöret och tålamodet inte varit på topp blev det en mysig och skön höstdag inomhus med vinden vinande utanför.



Gjorde C-vitamindrinkar i ett desperat försök att få oss friska. För att få lite höstkänsla inne gjorde vi en varsin hösttavla.

Nu sitter jag här och tycker att lägenheten är väldigt mysig i höstmörkret. Lyssnar på stämmor till Elvis där jag ska hoppa in för Pernilla imorgon. Både hon och Daniel ligger hemma i feber. Blir en spännande show imorgon... Hoppas att vi andra kan hålla oss på benen resten av veckan.

Fredrik försöker få Nilo att sova. Men han är rädd. Jag har lekt zombie med honom hela kvällen. Jag hoppas inte jag satt griller i huvudet på honom. Men vi hade ju så kul! Hoppas att han somnar och sover bättre inatt så vi alla kan vakna pigga och glada imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver svartvinbärssaft!Leveransen kommer.
Mammarianne

Anonym sa...

Du är ju för underbar Marit <3<3<3
Krya på er Kramar marianne;)

anna-lill sa...

Blev du inspirerad av zombiepromenaden i lördags? söta, hoppas ni slipper förkylning & skit. Kram!