30 oktober 2009

Händig, det är man ju!


Ändå tills jag efter mycket ommöblering i det trånga förrådsutrymmet fick in alla 8 sommardäck. Med nöd och näppe fick jag in alla saker och tryckte igen gallret för att låsa. Då märkte jag att mobilen inte låg i fickan längre. Jag släpper påsen med julgrejer utanför hissen och beger mig in för att leta. Var börjar man liksom? Måste få någon att ringa min mobil. Kommer ut till hissen och där står en man och rotar i min kasse.
- Trodde inte du skulle ha grejerna..
Men hålla! Jag hade varit borta högst 3 minuter! Låt bli mina grejer!!
Uppe i lägenheten får jag tag på Fredrik som redan försökt nå mig på mobilen.
Ingen mottagning.
Okej, bara att ta tjuren vid hornen och riva ut alla grejer igen.
Som tur var hittade jag den.

Joråsåatt... händig det är man ju!


3 kommentarer:

Fredrik sa...

Har du tagit fram julgrejerna redan ;) Skönt att du hittade mobilen...och vilken märklig snubbe?
Puss på dig sköna.

Fröken Larsson sa...

Det hade lika gärna kunnat vara min signatur på det där äventyret. Nämnde jag att jag klev i en spya häromdagen..? Eller att jag spillde kaffe över mitt headset så de övriga i med headset på sig fick tinnitus pga ett extremt högt tjut..? Klantskalle.
Du och jag, Erik. :)

Fröken Larsson sa...

Glömde skriva att jag saknar dig! Längtar till söndag:)