04 april 2008

Två älgar på Ikea!


Hela dagen har spenderats på Ikea, och just idag var det kalas där så saft, godis och glass bjöds det på. En väldigt skum trollkarl smög omkring där också. 
Jag blir lika förvånad varje gång, hur kan ett ställe suga energi som Ikea gör, som tur är finns ju serveringen där med billig mat och det måste ju spara in många familjekrig.
Ändå älskar jag att vandra omkring där och titta in i alla låtsashem. Bara det att man önskar att man hade fler rum att fylla än bara två, alla dessa olika stilar och färger, det blir ju till slut en mix av allt det där i våra två rum med kök. Skruvats och borrats har det gjorts ikväll av två händiga killar, Fredrik och Nilo och jag har skruvat så mycket jag kan, men det var lite längre tid för mig. Förändring på gång i lägenheten. Nu har lillasyster anlänt till huvudstaden, sover på vår soffa.

Inga kommentarer: