14 april 2008

Vidrigt.

Söta Engla är död. Mördad. Blir upplockad av en man mitt på dagen när hon är på väg hem från fotbollsträningen, han mördar henne. Händer sånt här verkligen? Hur fungerar denna man? Var sitter felet? Jag kan inte förstå! Jag vill inte förstå att det finns något som gör att en person går så långt att man stjäl livet från en person och ett barn dessutom!

Jag var naiv och tänkte att dom skulle hitta henne levande. Ja, i nån stuga eller nått, varsom helst men inte död. Mitt hjärta började pumpa kallt vatten istället för varmt blod när jag hörde att han mördat henne. Att han erkänt och att dom hämtat kroppen. Slutgiltigt. Inte nog med det, han erkänner att han mördat ännu en kvinna. Vidriga människa.

Dessutom har fler tjejer blivit utsatta för våld och sexuella trakasserier av just denna man. Flera fall runt Sandviken år 2000. Jag gick gymnasiet i Sandviken då, bodde på elevhem gjorde jag. Obehaglig tanke. Obehaglig tanke att denna man lever i samma värld som vi, att det finns fler som han. Jag kan inte förstå...

Inga kommentarer: