05 maj 2008

Dirigent Dröse

Pite gänget är i full gång och repar, jag iakttar mest och försöker snappa så mycket som jag kan. Kul att träffa Sanne som jag jobbade och bodde med en säsong på Mallis, kul att hon ska vara med. Lite stämmor har vi hunnit med att repa idag också och ett snabbt waynes besök nu på kvällskvisten har vi avverkat, hör liksom till när man är i Sundsvall.
Jag bor på det gamla mentalsjukhuset uppe vid Sidsjön, känns lite märkligt att vandra genom korridoren till mitt rum. Att duscha i duschen ute i korridoren med det gamla duschmunstycket som troligtvis är kvar från den tiden dom hade galna patienter här. Glömde jag säga att dom gjort om det till hotell? Rätt mysigt har dom fått till det och väldigt trevliga är personalen men känslan av mentalsjukhus finns kvar på nått sätt. Känns helt ok nu när det fortfarande är ljust, men snart blir det mörk och jag är alldeles ensam...

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Frågan är om du kommer att vara ensam...

Marit sa...

Det är dig jag ringer och väcker när jag inte kan sova!

Anonym sa...

Moooooahahahahahah!!

anna-lill sa...

Jag tänker på dig & hoppas för allt i världen att inga spöken finns där.=)

Ylva sa...

marit, du har bott på ett mentalsjukhus hela ditt liv!!