28 maj 2008

Kollationering

Trodde kaninen skulle vara på bilden....
Idag var det *kollationering inför showen till hösten. Kul att träffa alla man ska jobba med, verkar bli ett bra gäng. Showen kommer att vara ganska lik den i år på Golden. Men med andra människor i rollerna så är det klart att den blir annorlunda. Ett nummer blir nytt och det är en illusion, jag ska bli sågad i låda. Det ska bli spännande! Vi har några repdagar redan nästa vecka så nu när vi fått allt matrial är det väl bara att sätta igång och lära sig det. Jag lägger manuset under kudden när jag går och lägger mig, sen när jag vaknar imorgon kan jag allt!
*Kollationering = När ett teaterstycke, pjäs eller spex presenteras för ensemblen. Styckets titel, eventuell affisch och musik kommer nu alla till del. På kollationeringen sker även rollfördelningen och när detta är gjort läses manuset igenom av de som skall besätta rollerna.

Inga kommentarer: