09 mars 2008

Nattmackor.

En liten natt reflektion och hyllning till knäckebrödet, ointressant tycker säkert vissa men jag vill uppmärksamma Wasa knäckes Havre, tack till Malin som introducerade mig för detta fantastiskt goda bröd! Men helt allvarligt så är ju knäckebröd överlag otroligt gott, räcker med lite smör på. Det var ju vad man åt när man inte tyckte om maten i skolan kommer jag ihåg, då knaprade man knäckebröd med smör och aromat tills man blev mätt, det är ju bara det att det behövs en hel del för att man ska bli mätt och massor av luft slinker ju ner när man knaprar knäcke sådär vilket medför en del avgaser..... det är väl det negativa med knäckebröd. Tänk er en knäckemacka med:
  • kokt ägg och kaviar el.
  • makrill i tomatsås el.
  • leverpastej och saltgurka (helst på wasa frukost)

eller som på mina nattmackor, philadelfia, kalkon, avocado och örtsalt. Sjukt gott! Och sjukt härlig känsla i munnen, mmmmm...

Att vi äter mycket knäckebröd kan man lätt gissa när man stiger i vår lägenhet, doften att dömma, nej, jag skoja vi har ju spenderat dagen till att storstäda så nu luktar det nyponros här, härligt så nu ska jag krypa ner i den nybäddade sängen, sov gott och kom ihåg: inget knäckebröd i sängen, men gärna strössel, kulört!


4 kommentarer:

Fredrik sa...

hahaha, jag älskar dig. Kom hem så vi kan rulla runt bland smulorna i soffan.

Fredrik sa...

Natt mackor? Nattmackor..?

Marit sa...

Jag är grym på särskrivningar, hör du det GRYM!

Fröken Larsson sa...

Varsågod för introduktionen av detta fantastiska bröd. Finns inte mycket att klaga på när det gäller WasaHavre inte..!