13 mars 2008

Ordning och reda..



...men tyvärr inte löning nu på fredag. Visst skulle man kunna tro att jag är ganska ordningsam när man tittar in i min ena garderob? Det är nästan så att jag tror det själv när jag tittar in i just den här, just nu när jag nyss organiserat lite. När tappade jag ordningen? Jag har för mig att jag varit ganska ordningsam förut skrev alltid upp allting och kunde inte leva utan min filofax. Nu ligger jag alltid ett steg efter känns det som. Säkert för att det är ute med dom där stora filofaxerna, jag saknar min gröna gamla JC filofax... jag har ju i och för sig en almanacka, kanske skulle hjälpa om jag började skriva i saker i den.

Jag kom nyss på att jag ska sjunga i Ås kyrka på söndag och vet knappt vad jag ska sjunga, förberedelse är inte min grej. Det är nått musikal tema så "Du måste finnas" är den enda jag kommer ihåg att vi sagt att jag ska sjunga. Får ta och ringa Hjördis imorgon och höra. Hjördis är bra, hon är ordningsam. Jag kommer alltid dit utan noter, för dom försvinner av någon anledning alltid nånstans på vägen, men hon har alltid tänkt på det och plockar fram en plastmapp åt mig. Det känns alltid tryggt att komma dit. Gabriellas sång var det nog också...

2 kommentarer:

Anonym sa...

När ska vi sjunga tillsammans i kyrkan Marit? :)

Ylva sa...

det är en kväll för medmänniskan. Du ska sjunga du måste finnas, vilken värld det ska bli typ. Jag har för mig att Hjördis sa det.. syns snart Puss!