12 mars 2008

Tidsoptimist javisst!


Vi har diskuterat ordet Tidsoptimist, och kommit fram till att det är en aning motsägelsefullt, som Tidsoptimist kommer man ju säkerligen ofta sent och är det något positivt?
Tidsoptimist låter ju som ett positivt ord. Jag är ju en av dom största själv och har även två stora i min närhet, mamma och Mallan och vi är ju fina människor ändå och detta gäller även den största av dom alla; Robert Dröse! Jag skulle ha träffat honom vid 17.00 men det är ju en hel timma sen och nu sitter jag här i stan och försöker underhålla mig själv i väntan på att höra från honom, därav den gröna muggen mitt i ansiktet. Det är verkligen inte första gången man väntar på honom och av erfarenhet vet jag att det kan ta mycket längre än en timma. Visst skulle jag kunna skita i det och åka hem men det skulle göra det mer komplicerat för anledningen till att jag ska träffa honom är att jag ska ta vår kära vivaro som vi ska köra med imorgon bitti till Härnösand. Så det är väl bara att vänta...och vänta....och vänta.

3 kommentarer:

Fröken Larsson sa...

Tidsoptimist enligt Wiktionary: Person som tror sig ha tillräckligt med tid för att utföra sina åtaganden; person som tror sig hinna i tid.

Tror..? I tidspressade läget VET man ju att man hinner. Finns ju inga tvivel. Optimistiskt tänkande, som i de allra flesta lägen fungerar!

Ibland funkar det mindre bra och man får springa sig svettig, ta nästa buss eller lämna disken tills man kommer hem igen.

Men, va gör det?

Jag har hellre en optimistisk syn på tiden, än en pessimistisk sådan! Lite svett och blodsmak i munnen skadar väl inte ibland..;)

Fröken Larsson sa...

Snygg grön mugg förresten.. Som sagt så många gånger förr; Man får aldrig roligare än vad man gör sig!:)

OJ, nu ska jag skynda mig lite här.. Ska packa väskan, duscha och städa lite innan fikaträff med Hanna innan tågresa. Måste gå hemifrån om 20 minuter. Men det är lugnt.. Det hinner jag ju lätt!

Man hinner göra mycket på 20 minuter:)

Anonym sa...

Min försvarsadvokat säger att jag nästan alltid kommer i tid, om än inte i förtid.
Mammarianne